گام اول : آموزش ، بررسی و تحلیل روند ، تیم سازی و تهیه برنامه عملیاتی

  • آموزش مبانی فرآیند مدیریت استراتژیک
  • معرفی مدلها و الگوهای مدیریت استراتژیک
  • تشکیل و تعریف ساختارکمیته مدیریت استراتژیک ، تدوین وظایف و بررسی عملکرد.
  • بررسی و تحلیل فرآیند تدوین استراتژی سالهای اخیر و تعیین نقاط قوت وحوزه های قابل بهبود .
  • تشکیل جلسات منظم با مدیران و کارشناسان ارشد جهت تعریف و تشریح حوزه های اصلی و کلیدی
  • تهیه برنامه اجرایی پروژه در گامهای آتی .

گام دوم : شناخت وضع موجود بر اساس مدارک و مستندات جاری

  • تهیه ، بهبود و بازنگری ابعاد ارکان جهت ساز .
  • تهیه درافت اولیه مدل کسب و کار شرکت.
  • بازنگری برنامه اجرایی پروژه در گامهای آتی.

گام سوم : تحلیل محیط بیرون شرکت

  • تشکیل اعضاء تیم تحلیل محیط بیرونی.
  • جمع آوری اطلاعات مرتبط با نیازها و انتظارات ذینفعان و بررسی تاثیرات آنها.
  • بررسی تغییرات محیط بیرونی (دور و نزدیک) و تعریف موضوعات کلیدی، فرصتها و تهدیدها.
  • تحلیل رقبا و توانمندیها در هر حوزه به تفکیک فعالیتها.

گام چهارم : تحلیل قابلیتهای و عملکرد درونی شرکت

  • تشکیل اعضاء تیم تحلیل محیط درونی
  • تعریف شایستگی های محوری و قابلیتها بالقوه و بالفعل داخلی ، شرکا و …
  • تعریف منابع و توانمندیهای کلیدی در مدل کسب وکار .
  • تهیه موضوعات کلیدی در ارزیابی عوامل داخلی .

گام چهارم : تدوین و تعریف استراتژی‌ها ،خط‌مشی‌ و اقدامات پشتیبان

  • تهیه و تدوین ماتریس ارزیابی عوامل داخلی و خارجی .
  • تعریف و تدوین استراتژیهای اصلی بر اساس تحلیلهای فوق.
  • اولویت بندی استراتژیهای اصلی.
  • بروزآوری ماموریت و چشم انداز و اهداف کلان همسو با استراتژیها
  • تهیه و بروز آوری نقشه استراتژی..
  • تعیین شاخصهای کمی جهت تحقق استراتژی.
  • تعریف برنامه های عملیاتی همسو با استراتژیها.